یادمان آیت الله  حاج  شیخ عباس حقیقی

یادمان آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی

این وبلاگ به منظور گرامیداشت آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی از علمای برجسته کرمان راه اندازی شده است
یادمان آیت الله  حاج  شیخ عباس حقیقی

یادمان آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی

این وبلاگ به منظور گرامیداشت آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی از علمای برجسته کرمان راه اندازی شده است

آیت ا... حقیقی دلسوزانه برای انقلاب اسلامی فعالیت نمود

  

* یادداشتی از سردار کرمی - رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

از سالهای 54– 53 که در کنار دو مداح پرتوان و مطرح کرمان آقایان حاج سید محمود توحیدی و حاج محمد رضا گلچین توفیق حضور در مراسم مذهبی شهر کرمان از جمله دعای ندبه سیار و جلسات تفسیر حضرت آیت ا... حقیقی را داشتم مورد لطف آن بزرگوار واقع شدم .

بعضا با دعوت یا رضایت ایشان در جلسه سیار تفسیر قرآن مداحی می نمودم . یکی از مشهورترین اشعاری که در آن جلسه خوانده ام همان شعری بود که این مصرع ، تکرار می شد :

در قیامت از شما قرآن شکایت می کند .

یادم هست در همان سالها به بنده فرمودند : در دهه اول محرم بین نماز مغرب و عشاء ذکر مصیبت حضرت سید الشهداء (ع) را داشته باشم و نباید فراموش کرد که مسجد قائم (عج) با امامت و محوریت آیت ا... حقیقی یکی از کانونهای انقلاب اسلامی در شهر کرمان بود .

و به ویژه در سال 57 با استفاده از سخنرانیهای انقلابی شهید بزرگوار کامیاب در آن مسجد .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به طور مشخص از سال 61 که فرمانده سپاه کرمان شدم و آن عالم بزرگوار امامت مسجد جامع کرمان بعد از رحلت حضرت آیت ا... صالحی کرمانی را بر عهده گرفته بودند ، تماس ها ادامه پیدا کرد و معمولا به حضورشان می رسیدم .

ایشان بسیار دلسوزانه در حمایت از نظام و انقلاب اسلامی فعالیت داشتند . در دوران دفاع مقدس با موضعگیریهای ارزشی و انقلابی به ویژه در تهییج جوانان و رزمندگان به حضور در جبهه ها می پرداختند و حضورشان در جبهه های نبرد حق علیه باطل و در جمع رزمندگان لشکر ثارا... تاثیری به سزا در  پیروزیهای آنان داشت .

در صحنه های گوناگون انقلاب نیز با موضعگیریهای مناسب خود از رهبری ، نظام و ارزشهای آن پاسداری می کردند .

در مجلس هفتم که از عنایت ایشان و دیگر بزرگان روحانی شهر برخوردار بودم ، تاکیدشان بر کسب رضای خداوند و خدمت به مردم بود .

اینجانب نیز سعی در تماس مداوم و استفاده از نظراتشان را داشتم . بعضی مواقع از طریق حاج آقا شیخ بهایی پیغام می دادند که به حضورشان برسم و در این دیدارها علاقمند بودند که آخرین مسایل سیاسی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با حساسیت مسائل را دنبال می کردند و این دیدارها تا اواخر عمر پربرکتشان ادامه داشت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد