یادمان آیت الله  حاج  شیخ عباس حقیقی

یادمان آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی

این وبلاگ به منظور گرامیداشت آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی از علمای برجسته کرمان راه اندازی شده است
یادمان آیت الله  حاج  شیخ عباس حقیقی

یادمان آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی

این وبلاگ به منظور گرامیداشت آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی از علمای برجسته کرمان راه اندازی شده است

مراسم بزرگداشت درگذشت حاج شیخ عباس حقیقی در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت درگذشت حجت الاسلام شیخ عباس حقیقی عصر امروز ۲۱ اسفند با حضور امام جمعه کرمان، استاندار و عده کثیری از مردم کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزای فارس ازکرمان، در این مراسم محمد حجتی یکی از همراهان حاج شیخ عباس حقیقی طی سخنانی به فضائل شخصی این عالم ربانی اشاره کرد و گفت: استاد حقیقی فردی باتقوی بود که همواره همگان و بویژه شاگردان خود را به کسب تقوی دعوت می کرد و راه های دست یابی به تقوی را نیز به آنان می آموخت.
حجتی تقوی را مهمترین ویژگی بارز استاد حقیقی خواند و گفت: حقیقی فردی متواضع بود که قناعت را همواره در زندگی شخصی خود رعایت می‌کرد و هیچگاه بدنبال مال دنیا نیز نبود.
این مراسم که در محل مسجد جامع کرمان برگزار شد، با تلاوت قرآن، مداحی و مرثیه سرایی توسط مداحان اهلبیت همراه بود.
همچینین رییس جمهور کشورمان نیز امروز به مناسبت درگذشت حاج شیخ عباس حقیقی پیام تسلیتی صادر کردند.

پیکر آیت‌الله حقیقی در کرمان تشییع شد

خبرگزاری فارس: مراسم تشییع جنازه آیت‌الله حاج عباس حقیقی از علمای برجسته و با سابقه استان کرمان که دیروز دارفانی را وداع گفت؛ صبح امروز با حضور مقامات استان و عده زیادی از مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در این مراسم که در محل مسجد جامع کرمان برگزار شد، فرزند ارشد آیت‌الله حقیقی طی سخنانی به تشریح زندگانی و فضایل اخلاقی این عالم برجسته پرداخت.
در این مراسم که استاندار کرمان و تعداد زیادی از مقامات و مسئولان استان کرمان نیز در آن حضور داشتند پس از سخنان فرزند آیت‌الله حقیقی، پیکر این استاد حوزه علمیه کرمان از محل مسجد جامع شهر که آیت الله حقیقی سال‌ها سمت امامت جماعت آن را بر عهده داشت، بر دوش مردم کرمان تشییع شد.
پیکر آیت الله حقیقی پس از مراسم تشییع به محل بهشت زهرای کرمان منتقل و در این محل به خاک سپرده شد.
این استاد اخلاق و عالم برجسته استان کرمان روز گذشته به علت بیماری قلبی در سن 86 سالگی در محل بیمارستان شفای کرمان درگذشت.
طی روزهای آینده مراسم ترحیم مختلفی از سوی امام جمعه و روحانیون کرمان برای بزرگداشت این عالم ربانی در کرمان و در شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌شود.
در مراسم تشییع جنازه این عالم کرمانی کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان و ائتلاف اصلاح طلبان استان نیز حضور داشتند.

پیکر آیت‌الله حقیقی تشییع شد

یکر آیت‌الله حاج شیخ عباس حقیقی از روحانیون مبارز و انقلابی استان کرمان روز یکشنبه بر دوش مردم این خطه تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که با حضور مردم و مسوولان اجرایی برگزار شد پس از قرائت نماز میت توسط امام جمعه کرمان، پیکر این عالم ربانی از مسجد جامع شهر کرمان تشییع و در مسجد صاحب‌الزمان این شهر به خاک سپرده شد.

برپایه این گزارش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مراسم تشییع این روحانی جلیل القدر زهد و تقوا را از خصوصیات بارز ایشان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری افزود: آن مرحوم هیچ علاقه‌ای به مادیات و مسائل دنیوی نداشت و از طرفداران و حامیان جدی انقلاب اسلامی،امام راحل(ره) و رهبری بود.

وی ادامه داد: آیت الله حقیقی جایی که احساس تکلیف می‌کرد با شجاعت هرچه تمامتر آن تکلیف را انجام می‌داد.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: ایشان اگر در جایی هم احساس می‌کرد باید در مقابل شخص و گروهی موضع‌گیری کند هیچ گونه ترسی نداشت.

آیت‌الله حاج شیخ عباس حقیقی روز شنبه در سن ‪ ۸۶‬سالگی و در اثر بیماری قلبی در گذشت.

به مناسبت درگذشت این عالم ربانی سه روز عزای عمومی در کرمان اعلام شد.

هاشمی رفسنجانی، درگذشت آیت الله حقیقی را تسلیت گفت

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان روز یکشنبه با صدور پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی از مفاخر علمی و ادبی استان کرمان را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیام هاشمی رفسنجانی آمده است: در گذشت تاسف بار آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی که از مفاخر علمی و ادبی استان کرمان بود، موجب تالم خاطر شد.ایشان که سال‌های سال امام جماعت مسجد جامع کرمان را بر عهده داشتند، ثابت کردند که علمای دین در کنار نشر مفاهیم عالیه اسلام همیشه مامن و سنگ صبور مردم در مسایل مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت این مصیبت به خانواده آن فقید سعید و مردم خونگرم استان و شهر کرمان علو در جات آن عالم حوزوی را از درگاه احدیت مسالت کرده است.