یادمان آیت الله  حاج  شیخ عباس حقیقی

یادمان آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی

این وبلاگ به منظور گرامیداشت آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی از علمای برجسته کرمان راه اندازی شده است
یادمان آیت الله  حاج  شیخ عباس حقیقی

یادمان آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی

این وبلاگ به منظور گرامیداشت آیت الله حاج شیخ عباس حقیقی از علمای برجسته کرمان راه اندازی شده است

درگذشت آیت‌الله حقیقی از استوانه های تقوا و فضیلت‌

 

کرمان - خبرنگار اطلاعات: آیت‌الله حاج شیخ عباس حقیقی از چهره‌های ماندگار و از مفاخر علم و ادب کرمان در پی یک دوره بیماری دیروز دعوت حق‌ را لبیک گفت.

وی که متولد سال 1300ه- .ش در شهر کرمان بود، پس از پایان دوران تحصیل به عنوان دبیر در آموزش و پرورش مشغول به کار شد و از آنجا که علاقه فراوانی به فراگیری علوم حوزوی داشت با آغاز به کار حوزه علمیه کرمان در سال 1320 در محضر درس آیت‌الله حاج شیخ علی‌اصغر صالحی کرمانی دروس <سطح> را فرا گرفت و در همان حوزه به تدریس مشغول شد. وی سپس برای تکمیل تحصیلات خود راهی قم شد و در محضر درس حضرت‌آیت‌الله العظمی بروجردی بخشی از دروس خارج را آموخت و پس از بازگشت به کرمان برای ترویج امور دینی به شهر راور و مدت 14 سال در آن شهر اقامت کرد.‌

آیت‌الله حقیقی از سال 57 پس از واقعه آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان و بیماری حضرت آیت‌الله صالحی کرمانی،‌ امامت جماعت مسجد جامع کرمان را بر عهده گرفت و طی این سال‌ها منشا خدمات بسیاری شد.

آیت‌الله حقیقی همواره مورد احترام و امین مردم کرمان بود.



تشییع‌پیکر آیت‌الله حقیقی در کرمان‌

پیکر آیت‌الله حاج‌شیخ‌عباس حقیقی از روحانیون مبارز و انقلابی استان کرمان روز یکشنبه (امروز) بردوش مردم این خطه تشییع شد.

در این مراسم که با حضور مردم و مسئولان اجرایی برگزار شد، پس از قرائت نماز میت توسط امام جمعه کرمان، پیکر این عالم ربانی از مسجد جامع شهر کرمان تشییع و در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر به خاک سپرده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مراسم تشییع این روحانی جلیل‌القدر زهد و تقوا را از خصوصیات بارز او عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری افزود: آن مرحوم هیچ علاقه‌ای به مادیات و مسائل دنیوی نداشت و از طرفداران و حامیان جدی انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و رهبری بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله حقیقی جایی که احساس تکلیف می‌کرد، با شجاعت هرچه تمامتر آن تکلیف را انجام می‌داد.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: آن مرحوم اگر در جایی هم احساس می‌کرد باید در مقابل شخص و گروهی موضع‌گیری کند، هیچ گونه ترسی نداشت.گفتنی است به مناسبت درگذشت این عالم ربانی، سه روز عزای عمومی در کرمان اعلام شد. 

 

http://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2008\03\03-09\14-18-16.htm&storytitle=درگذشت%20آیت‌الله%20حقیقی%20از%20استوانه%20های%20تقوا%20و%20فضیلت‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد